ТОВ «Тева Україна» (далі – Teva) стала першою фармацевтичною компанією, яка підписала Декларацію задля ґендерної рівності та запобігання домашньому насильству, ініційовану UNFPA, Фондом ООН у галузі народонаселення та Центром «Розвиток КСВ». Підписання відбулось під час «Міжнародного форуму для бізнесу: сучасні корпоративні практики гендерної рівності та протидії домашньому насильству» 9 грудня 2019 року.

Разом з іншими компаніями-учасниками Декларації, Teva зобов’язується докласти максимум зусиль, щоб до 2025 року:

  1. запровадити ґендерно-чутливі підходи в роботу компаній, створити умови для гідної праці та рівної зайнятості та впроваджувати політику, дружню до родини;
  2. сприяти запобіганню домашньому насильству та формуванню нетерпимості до всіх його проявів;
  3. розвивати і заохочувати співробітництво задля розширення прав жінок, гендерної рівності та формування нетерпимості до домашнього насильства.

«Ми працюємо над забезпеченням однакових умов роботи для всіх, а також над програмами і проектами, які допомагають підтримувати баланс між роботою і родиною. Близько 50% керівників в нашій компанії – жінки. Ми маємо гнучкий робочий графік, можливість працювати з дому, проводимо Дні сім’ї тощо. У той же час очевидно, що у нас і у бізнес-спільноти в цілому ще багато роботи в цьому напрямку. Домашнє насильство є реальністю для кожної п’ятої українки. Ми повністю поділяємо думку ініціаторів Декларації, що приватний сектор може працювати над вирішенням цієї проблеми», зазначила Світлана Куценко, Директор по роботі з персоналом Teva.

Крім Teva, першими підписантами Декларації стали L'Oreal Україна, Nestlé в Україні та Молдові, EY, Avon Україна, Метро Кеш енд Кері Україна, Starlight Media, Львівська бізнес-школа УКУ (LvBS), ДП «НАЕК «Енергоатом», НЕК «Укренерго», «ІТ-Інтегратор», Львівська торгово-промислова палата.

Нагадуємо, що Україна посідає 65 місце в «Індексі ґендерного розриву» - світовому рейтингу 149 країн, який беруть як основу для оцінки досягнення країнами ґендерної рівності. Все ще актуальними залишаються проблеми недостатньої представленості жінок в технологічних галузях та на посадах вищого рівня, а також розрив в оплаті праці 22,5% для жінок та чоловіків.

За результатами дослідження, проведеного Ukrainian Marketing Group у 2019 році на замовлення UNFPA, Фонду ООН у галузі народонаселення («Гендерна рівність та відповідь на домашнє насильство у приватному секторі України»), 41% опитаних помічали ознаки домашнього насильства серед колег. 15% особисто знають колег, які постраждали від домашнього насильства.

20% постраждалих від домашнього насильства інформували про це у своїх компаніях. Серед них 98% інформували колег, 22% інформували керівництво. Лише 23% постраждалих звертались по допомогу до спеціалізованих організацій.

49% опитаних впевнені, що спеціальні політики компаній можуть зменшити негативний вплив домашнього насильства на професійне життя співробітників/співробітниць.

Повний текст дослідження, інфографіку та керівні принципи для великого, середнього та малого бізнесу можна знайти на сайті UNFPA: https://ukraine.unfpa.org/uk/BADV2019